بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها
بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها

معرفی سرویس‌دهنده‌های وبلاگ خارجی

معرفی بهترین سرویس های وبلاگدهی وبلاگ خارجی

شاید مهمرترین سرویس وبلاگ‌دهی در عرصه جهانی، وردپرس با آدرس www.WordPress.com باشه. وردپرس یکی از پایه گذارهای وبلاگ‌نویسی در جهان هست و به قدری محبوبیت داره که حتی نرم افزار وبلاگ‌دهی خودشو به شکل جداگونه منتشر کرده.

 

 

امکاناتی که وردپرس ارائه میده تقریبا خیلی جامع و کامل هست و نیازهای وبلاگ‌نویس‌هارو کامل رفع میکنه. پیشرفت وردپرس به حدی هست که خیلی از سرویس‌دهنده‌های دیگه امکاناتشونو از روی اون نمونه‌های اون میسازن. امکانات وردپرس رو میتونید در این صفحه (متعلق به بلاگ‌اسکای) ببینید.

عمده سرویس‌های وبلاگ‌دهی خارجی معمولا به کاربرانشون فضای مجانی برای آپلود عکس میدن، وردپرس هم از این قضیه مستثنا نیست و برای هر کاربرش 3 گیگابایت فضای رایگان در نظر گرفته تا عکس ها و فایل های خودشونو اونجا آپلود کنن. همینطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، وردپرس سرویسی جهانی هست و در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار میگیره، پس به زبان های مختلفی هم ترجمه شده که زبان فارسی یکی از اون‌هاست. به راحتی می‌تونید کل وردپرس رو به فارسی تبدیل کنید و یک وبلاگ فارسی برای خودتون ایجاد کنید.



معرفی بهترین سرویس های وبلاگدهی وبلاگ خارجی

از رقیبای خیلی سرسخت وردپرس، میشه به بلاگر (www.Blogger.com) اشاره کرد. بلاگر هم یکی از سرویس های قدیمی هست که در سال 2003 توسط گوگل خریداری شد و الان دیگه از سایت‌های زیرمجموعه گوگل محصوب میشه. پس به راحتی میتونید با داشتن یک ایمیل جیمیل، وارد این سایت بشید و آدرس وبلاگتونو ثبت کنید و شروع به وبلاگ‌نویسی کنید.


همین که اسم گوگل پشت بلاگر باشه خودش کلی اعتماد در کاربر به وجود میاره. خوشبختانه این سایت هم مثل وردپرس کاملا از زبان فارسی پشتیانی میکنه و میتونید وبلاگی به زبان فارسی داشته باشید. فضای رایگان 15 گیگی هم که بهتون میده تا عکس های خودتو رو داخلش آپلود بدید. از معایب بزرگ این ویژگی اینه که این فضا فقط برای آپلود عکس هست و اجازه آپلود هیچ نوع فایل دیگه‌ای رو نمیده. درواقع این فضا فقط برای عکسی هست که در مطالب شما قرار میگیره و اگه دوست داشتید یک فایل دیگه مثلا پی‌دی‌اف (PDF) در وبلاگتون بزارید، باید دنبال یه سایت دیگه باشید.


*** *** ***


در کنار بلاگر، گوگل سرویس دیگه‌ای به نام سایت‌های گوگلی (Google Sites) - به آدرس Sites.Google.com داره که هم رایگانه و هم خوشبختانه مسدود نشده. میتونید برای خودتون سایت بسازید، با امکانات کمتر ولی به راحتی آب خوردن. البته بیشتر مناسب کسایی هست که میخوان بدون دانش فنی سایت های حرفه‌ای، پرتالی و کلا سایت‌هایی بزنن که نوعی نیاز به کار گروهی داره. هرتعداد فرد که بخواید رو میتونید به عنوان نویسنده اضافه کنید و البته تعیین کنید که سطح اختیارات و قدرتشون تا چه حدی باشه.


در این سرویس آدرستون میشه یچیز مثل: sites.google.com/site/YOU که کمی بلند و البته برای ما ایرانی‌ها با انگلیسی ضعیف چندان خوشایند نیست، ولی با خرید یه آدرس شخصی میتونید آدرس شخصیتونو بهش وصل کنید و آدرستون بشه یچیز مثل www.Example.com


از معایب این سرویس میشه به این اشاره کرد که این سایت با زبان فارسی چندان میونه خوبی نداره، اگرچه که میتونید سایتی کامل به زبان فارسی بسازید. همینطور فقط میتونید از قالی‌های پیشفرضی که براش طراحی شده استفاده کنید و قالب عمومی نداره و امکان دستکاری در قالب هم امکان‌پذیر نیست، اگرچه که تک تک اجزاء قالب رو میتونید شخصی‌سازی کنید.



" توجه داشته باشید که وردپرس و بلاگر هردو به همراه « تمامی وبلاگ‌هاشون » در داخل کشور مسدود هستن و اگه وبلاگی هم داخلشون بسازید، وبلاگتون کلا مسدود شده هست "



از سرویس‌های رایگان و معروف دیگه میشه به  www.Blog.com اشاره کرد که آدرس زیبایی داره.

جالبه بدونید که پیش‌تر مایکروسافت هم سرویس وبلاگ‌دهی مخصوص خودشو به نام «ویندوز لایو اسپیس» (Windows Live Space) داشت که در سال 2011 تعطیلش کرد و تصمیم گرفت در عرصه وبلاگ‌نویسی با وردپرس (که در ابتدا معرفی شد) همکاری داشته باشه.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.