بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها
بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها

آموزش کامل بخش «تنظیمات» بلاگ‌اسکای

اگه از سمت راست پنل وبلاگتون به قسمت «تنظیمات» برید، میتونید مجموعه تنظیمات وبلاگتون رو در سه قسمت: تنظیمات عمومی، یادداشت‌ها و بخش نظرات ببینید.


هرکدوم شامل گزینه‌های مختلفی میشه که تقریبا واضح هم هستند، ولی در این نوشتار ما به توضیح بعضی از گزینه‌های مهم این تنظیمات میپردازیم.

  


آموزش تنظیمات بلاگ اسکای

اولین قسمت «تنظیمات عمومی» هست که شامل یکسری تنظیمات کلی میشه. در این قسمت میتونید برای وبلاگتون یک عنوان تعیین کنید و در خصوص وبلاگتون کمی توضیح بدید. گوگل به این دو قسمت اهمیت زیادی میده.


نحوه نمایش تاریخ و ساعت که موضوعی کاملا شخصی هست و بستگی به سلیقه شما داره، اما در قسمت زمان محلی حتما Iran رو انتخاب کنید. (البته اگه ساکن کشور دیگه ای هستید، میبایست کشور خودتونو انتخاب کنید.) زمانبندی ها (مثل نمایش زمان ارسال مطلب و ...) با توجه به این قسمت تنظیم میشن.


در قسمت صفحه آغازین میتونید مشخص کنید که وقتی کاربر آدرس شمارو وارد کرد، چه چیزی بهش نشون داده بشه. به شکل پیشفرض «نمایش آخرین نوشته ها» انتخاب شده، یعنی همون صفحه اول وبلاگ. اما اگه تمایل داشته باشید، میتونید یک صفحه جداگانه خودتون طراحی کنید و کاربر وقتی آدرس شمارو تایپ کرد، مستقیما اون صفحه بهش نشون داده بشه.



آموزش تنظیمات بلاگ اسکای

قسمت بعدی، تنظیمات یادداشت‌ها هست. گزینه های این بخش کاملا مشخص هستن. با تیک زدن میتونید فعال کنید و اگه تیکشونو بردارید، اون امکان غیر فعال میشه.


از قسمت های مهم این بخش میشه به «صفحه‌بندی یادداشت‌ها» اشاره کرد که از شما میپرسه در صفحه اول وبلاگتون چندتا مطلب رو نشون باید بده. به تعداد عددی که داخل کادرش بنویسید، به همون تعداد، آخرین مطالبی که نوشتید در صفحه اول وبلاگ نشون داده میشه.

بهتره این عدد رو تغییر ندید و یا اگه میدید، زیر 10 بزارید. هرچی صفحه اول خلوتتر باشه بهتره.



آموزش تنظیمات بلاگ اسکای

قسمت بعدی در خصوص تنظیمات بخش نظرات هست. کاربران شما میتونن در وبلاگتون در خصوص مطالب نظرات خودشونو بگن، در این بخش میتونید روی این نظرات، کنترل کاملی داشته باشید.


«وضعیت نظرات» بهتون این امکان رو میده که به کاربرها اجازه نظردهی بدید یا اینکه کلا نظردهی وبلاگ رو تعطیل کنید.


قسمت «تایید نظرات» بسیار مهمه. وقتی کاربری نظری برای شما ارسال کنه، اگه این گزینه تیک خورده باشه، نظرش در وبلاگتون نمایش داده نمیشه تا اینکه شما نظرش رو تایید کنید.

این کار بسیار سودمنده، چون بعضی نظرات بخاطر داشتن محتوای غیرمجاز بهترن که در وبلاگ نباشن تا مشکلات بعدی رو به وجود نیارن (مثل مسدود شدن و ...)

در هر صورت، اگه این گزینه تیک نخوره، نظرات کاربران مستقیما در وبلاگتون به شکل عمومی منتشر میشه.


«محدودیت زمانی نظرات» هم میتونه خیلی مفید باشه. گاهی کاربرها برای مطلبی که شما سال ها پیش ارسالش کردید نظر میفرستن. با کمک این قسمت میتونید مشخص کنید که بعد از روزهایی مشخص (مصلا 30 روز) نظردهی برای مطالب غیرفعال بشه. (البته بهتره این کارو نکنید و به سوالات کاربران - هرچند قدیمی - پاسخ بدید)


از قسمت های مهم بعدی، صفحه بندی نظرات هست. اگه تعداد نظرات ارسال زیاد باشه، نظرات دسته بندی میشن تا صفحه زیادی شلوغ نشه.


قسمت فیلتر نظرات هم بخش مهمیه. اگه یه کاربری مثلا با ایمیل ok@ok.ok یا با اسم مثلا حسن به وبلاگتون میاد و مدام نظرات تبلیغی الکی میده، در اینجا میتونید با کمک اسم یا آدرس ایمیل نظراتش رو مسدود کنید.


*** هرچیزی که وارد این لیست بشه وارد لیست سیاه میشه. از این به بعد، اگه داخل هر نظری، این کلمات لیست سیاه پیدا بشه، نظراتشون به شکل خودکار مسدود میشن.

مثلا اسم حسن رو اگه وارد این لیست کنید، هیچ کسی دیگه با اسم حسن نمیتونه در وبلاگتون نظر بده. چون کلمه «حسن» در لیست سیاه قرار داره.


بهتره این فیلترو با ایمیل یا آی‌پی انجام بدید.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.