بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها
بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها

راهنمای عوض کردن قالب وبلاگ

(با کلیک روی عکس ها میتونید در سایز بزرگتر و واضح تر عکس رو ببینید.)

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ
برای تغییر قالب وبلاگ، دو راه وجود داره. یا از قالب هایی باید استفاده کنید که خود بلاگ اسکای ارائه میکنه و یا از قالب هایی که افراد دیگه برای بلاگ اسکای طراحی کردن.

در روش اول، اگه تمایل به استفاده از خود قالب های بلاگ اسکای دارید، کافیه مطابق عکس بالا، ابتدا از سمت راست روی «نمای ویلاگ» کلیک کنید. حالا هرکدوم از قالب هارو که دوست دارین انتخاب کنید. به همین سادگی.
  

اما روش دوم: استفاده از قالب افراد دیگه که برای بلاگ اسکای طراحی کردن.


خیلی از سایت ها هستن که به شکل رایگان برای بلاگ اسکای قالب طراحی میکنن. برای پیدا کردن این سایت ها کافیه در گوگل عبارت «قالب بلاگ اسکای» روی جستجو کنید.

یکی از این سایت ها، بلاگچی هست که قالب های زیادی هم داره. در این مطلب، ما یکی از قالب های بلاگچی رو دانلود میکنیم و قدم به قدم پیش میریم تا قالب وبلاگمونو باهاش عوض کنیم.


توجه داشته باشید که روش استفاده برای بلاگچی و بقیه سایت های ارائه دهنده قالب دقیقا یکجوره.

  1. پیدا کردن قالب
  2. دانلود
  3. جایگزینی


برای شروه به آدرس http://blogchi.blogsky.com برید و روی قالب مورد نظرتون کلیک کنید:

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ




به صفحه قالب مورد نظر به شکل خودکار هدایت میشیم. حالا دو گزینه پیش روی شماست:

با کلیک روی «مشاهده قالب» میتونید همین قالب رو ابتدا در سایز بزرگ ببینید و تصمیم بگیرید که آیا از این قالب خوشتون میاد یا نه.

بر فرض اگه خوشتون اومد، روی «دانلود کد قالب» کلیک کنید تا به صفحه دانلود بریم.

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ




حالا شما به سایت پیکوفایل هدایت میشید که میتونید قالب رو ازش دانلود کنید. ابتدا روی دکمه «دریافت لینک دانلود» کلیک کنید.

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ




و حالا روی «دانلود فایل» کلیک کنید.

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ




اگه از فایرفاکس استفاده میکنید، پنجره ای مثل عکس پایین براتون باز میشه که در مورد فایل از شما سوال میکنه. کافیه روی گزینه Save File کلیک کنید و بعدش دکمه OK رو فشار بدید تا دانلود شروع بشه.


در مرورگرهای دیگه هم معمولا گزینه های شبیه به همین ظاهر میشه. مثلا در گوگل کروم، خودش به شکل خودکار دانلود رو شروع میکنه. در کل، این فایل رو باید دانلود کنید.

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ




حالا به محلی که فایل دانلودی ذخیره شده برید. معمولا در My Documents پوشه ای به اسم Downloads وجود داره که همه فایل های دانلودی اونجا ذخیره میشن. به داخل این پوشه برید و فایل خودتونو پیدا کنید.

روی فایل، دوبار کلیک کنید تا باز بشه (باید با Notepad) بازش کنید. (راه دیگه اینه که روش کلیک راست کنید و به قسمت Open With برید و از اونجا Notepad رو انتخاب کنید)


بعد از باز کردن، از منوی Edit گزینه Select All رو انتخاب کنید تا همه کد به شکل انتخاب در بیاد (آبی رنگ بشه). در گام بعد، مجددا به منوی Edit برید و اینبار گزینه Copy رو انتخاب کنید (هیچ واکنشی نمیببینید. ولی کدها همگی به داخل حافظه کامپیوتر شما کپی شدن)

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ




برای نهایی کردن کارمون، در حین اینکه Notepad رو باز نگه داشتید، مرورگر خودتون (فایرفاکس، گوگل کروم یا ...) رو باز کنید و به کنترل پنل بلاگ اسکای برید.

مطابق عکس پایین، ابتدا از سمت راست گزینه «نمای وبلاگ» رو انتخاب کنید. بعد (بر اساس شماره 2) روی «ویرایش قالب» کلیک کنید و در پایان، در قسمت شماره 3، روی یکی از کلمه های داخل (که با فلش شماره 3 نشون داده شده) یکبار کلیک کنید تا فعال بشه.


حالا از منوی Edit گزینه Select All رو انتخاب کنید تا همه کدها به حالت انتخاب در بیاد و مجددا به منوی Edit برید و اینبار گزینه Paste رو انتخاب کنید. با این کار، کدی رو که در مرحله قبل کپی کرده بودیم، در اینجا میچسبونیم. در واقع کد قبلی رو جایگزین کد فعلی کردیم.


در پایان روی دکمه ثبت کلیک کنید و تمام. قالبتون عوض شد :)

آموزش تصویری عوض کردن قالب وبلاگ








نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.