بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها
بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها

آمارگیر چیست؟ معرفی مهمترین آمارگیرها

معرفی آمارگیرهای ایرانی و خارجی

هدف همه از وبلاگنویسی، جذب مخاطب و بازدیدکننده هست، اگر نبود که میشد در جاهای دیگه مثل یه دفترچه یا جاهای شخصی‌تر مثل فیسبوک مطالبو نوشت و روی مخاطبین کنترل داشت. نظارت، بررسی و ارائه اطلاعات در خصوص این بازدیدکننده ها از وظایف آمارگیرها هست.


یک آمارگیر در حداقل امکاناتش باید قادر باشه به شما اطلاعاتی در خصوص تعداد بازدیدکننده ها و سایت هایی که بازدیدکننده به شما ارجاع میدن رو در اختیارتون بزاره. امکانات حرفه ای تری هم البته امروزه اضافه شده. مثل کلماتی که کاربرها در جستجوگرها (مثل گوگل) جستجو کردن و به وبلاگ شما رسیدن. یا اینکه تحلیل آمار و پیشبینی بازدیدهای آینده شما.


آمارگیرهای متفاوتی، هم ایرانی و هم خارجی با امکانات خیلی خوبی وجود دارن که در ادامه به معرفی مهمترین اینها میپردازیم.

 

 


آمارگیرهای ایرانی

از آمارگیرهای ایرانی مشهور میشه به وبگذر اشاره کرد که بین ایرانیا و کاربرهای فارسی‌زبان خیلی مشهوره. روش کار ساده و امکانات خوب باعث شده که به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ها بشه.

* وبگذر سایتی برای ارائه چندین خدمات مختلف مثل نظرسنجی، خبرخوان و ... هست. آمارگیر تنها یکی از ابزارهای وبگذر هست.


آمارگیر بعدی پرشین‌استت هست. پرشین‌استت ذاتا برای وبلاگ های پرشین بلاگ طراحی شده، ولی میشه ازش در وبلاگ های دیگه هم استفاده کرد. از معایب بزرگ پرشین‌استت، اولا استفاده از رنگ های نامناسب هست و دوما شلوغی پنل (البته اینا نظر شخصیه بنده هست).



آمارگیرهای خارجی

از آمارگیرهای خارجی، شاید مهمترینشون گوگل انالیتیکس باشه.

این آمارگیر همینطور که از اسمش مشخصه، متعلق به گوگل هست. امکانات خیلی خوبی داره اما متاسفانه به ایرانیا در حال حاضر خدمات نمیده. (برای استفاده از این سایت از داخل ایران میتونید از هیتلرشکرها استفاده کنید تا شمارو یک کاربر خارجی از یک کشور دیگه نشون بدن و اینجوری بدون محدودیت میتونید استفاده کنید)


سایت‌متر هم یکی دیگه از آمارگیرهای مشهور هست. سایت‌متر دو نسخه داره. یکی مجانی و نسخه پیشرفتش پولی. نسخه مجانیش شامل امکانات خوبی میشه و نیازهای کاربرهای عادی رو کاملا رفع میکنه. اما اگه آمارهای خیلی حرفه ای میخواید، باید از نسخه پولیش استفاده کنید.


اما خب، نمونه های معرفی شده بالا و البته ایرانیاش، بقدری خوب هستن که شمارو از استفاده از آمارگیرهای پولی معاف کنن.



آمارگیر بلاگ اسکای

در بلاگ اسکای، برای همه وبلاگ ها یک آمارگیر پیشرفته وجود داره که دیگه نیازی نیست از هیچکدوم از آمارگیرهای دیگه استفاده کنید. کافیه از قسمت «برنامه‌های جانبی» آمارگیر خودتونو فعال کنید. البته اگه تمایل داشته باشید میتونید از نمونه های معرفی شده و هر نمونه دیگه که خودتون خواستید استفاده کنید.



سوالات رایج

1) از سوالات رایج کاربرها در خصوص آمارگیرها اینه که آیا میشه از چند آمارگیر به شکل همزمان در یک وبلاگ استفاده کرد که پاسخ بله هست. میتونید از هرچندتا که خواستید استفاده کنید.

ولی باید توجه داشته باشید که این کار باعث میشه سرعت بالا اومدن وبلاگتون (لود شدن) طولانی بشه. هرچی زمان لود شدن طولانی تر باشه، بازدیدکننده مجبوره زمان بیشتری رو الکی به صفحه‌ی سفید مانیتور خیره بشه. پس نارضایتی میره بالا و در نهایت بازدیدهای زیادی رو از دست میدید.


2) آمارگیرها چطور کار میکنن؟

تمامی آمارگیرها برای اینکه آمار وبلاگتون رو بگیرن و بتونن اطالاعات به شما بدن، چند خط کد رو به شما میدن و شما باید این کدهارو داخل قالب وبلاگتون بزارید. با این روش، هربار که بازدیدکننده ای وارد وبلاگتون بشه، این کد به شکل خودکار، اطلاعات لازم رو دریافت و ذخیره میکنه.


3) سوال رایج بعدی در خصوص اینه که کدهای آمارگیرهارو باید کجای قالب بزاریم؟

در پاسخ باید گفت که امروزه عمده سرویس دهنده های وبلاگ قسمتی دارن برای نوشتن کدهای اختصاصی. کافیه که کدهای آمارگیر رو اونجا بزارید. اگه از بلاگ اسکای استفاده میکنید، در این خصوص راهنمای کاملی وجود داره (راهنمای تصویری)





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.