بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها
بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها

معرفی سه نرم‌افزار ویرایش عکس

یکی از مهم ترین ابزارهایی که هر وبلاگ نویس باید باهاش آشنا باشه، ویرایشگرهای عکس هستن.

مطالب وبلاگ معمولا شامل متن و عکس میشه. حالا اگه این عکس ها از اندازه استاندارد (که توسط قالبتون پشتیبانی میشه) بزرگتر باشه، از قالبتون میزنه بیرون و ظاهر بسیار زشتی به وبلاگ میده و همه چیدمان رو به هم میریزه. پس باید قادر باشیم که حداقل سایز تصاویر رو کمی اصلاح کنیم.


همینطور بعضیا شاید دلشون بخواد که اسم و آدرس وبلاگشونم روی تصاویر بزارن (مثل همین کاری که من روی بعضی تصاویر پترس کردم).


در هر شکل، برای ویرایش هم عکس نیاز به یک ویرایشگر داریم. در این نوشتار، 3 ویرایشگر مشهور یعنی، گیمپ، فوتوشاپ و یک ویرایشگر اینترنتی رو معرفی میکنیم که هر 3 تقریبا مثل هم هستن.

در آینده آموزش های مختلف در این ویرایشگرها رو هم میبینیم.

 

 


(برای دیدن عکس های پایین در سایز بزرگتر و واضح تر، روشون کلیک کنید.)
معرفی نرم افزارهای ویرایش عکس برای وبلاگ
گیمپ

در اولین مورد، ساده ترین ویرایشگری رو معرفی میکنم که نصب و راه اندازیش هیچ دردسری نداشته باشه. اسم این نرم افزار گیمپ (GIMP) هست.

گیمپ ویرایشگر عکسی هست که رایگان تولید میشه؛ مجانی میتونید دانلودش کنید و بعد از نصب نیاز به کرک کردن و اینجور گرفتاریا نداره. پس اولا نصب سر راست و راحت داره.


حجم دانلودش هم قابل قبوله و تقریبا قدرت خیلی خوبی هم داره. البته امکاناتش شاید در مقایسه با بقیه زیاد بالا نباشه و در کارهای حرفه ای کمبود امکاناتش رو بشه حس کرد (به همین دلیله که حجم کمتری داره) ولی در کل، برای ماها که استفاده معمولی داریم کاملا عالیه و کار افراد عادی رو کلا راه میندازه.


آموزش های جالی در مورد گیمپ رو میتونید در این وبلاگ ببینید: gimp.blogsky.com


معرفی نرم افزارهای ویرایش عکس برای وبلاگ
ویرایشگر اینترنتی Pixlr
اگه به آدرس www.pixlr.com/editor مراجعه کنید، یک ویرایشگر بسیار زیبا و شبیه به فوتوشاپ رو میبینید. تقریبا میشه گفت که نمونه کاملی از فوتوشاپ هست. نه نیاز به دانلود دارید و نه نصب کردن. فقط به آدرس بالا برید، خودش براتون باز میشه و شروع کنید به کار کردن. رایگان و مجانی.

از بدی هاش اینه که با زبان فارسی سازگاری نداره و داخلش نمیتونید متن فارسی بنویسید. ولی اگه نوشتن به زبان فارسی رو فاکتور بگیریم، ابزار بسیار قدرتمندی هست برای کار با عکس و ویرایش اونا.



معرفی نرم افزارهای ویرایش عکس برای وبلاگ

فوتوشاپ

فوتوشاپ رو گذاشتم آخر، چون معمولا نصب بسیار دردسرسازی داره. حجم دانلودش هم معمولا زیاده. بعد از نصب که تازه گرفتاری کرک کردنش شروع میشه. ولی با این همه نکته منفی، فوتوشاپ رو میشه قدرتمندترین ویرایشگر عکس معرفی کرد که معمولا روی همه کامپیوترها پیدا میشه.


فوتوشاپ امکانات بسیار حرفه ای داره و همین شاید کار رو برای مبتدی ها کمی سخت کنه.



* چون من فوتوشاپ ندارم، عمده مطالب آینده با کمک دو ویرایشگر گیمپ و pixlr خواهند بود.






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.