بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها
بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

بلاگ‌دان، آموزش وبلاگ‌نویسی

مرجع آموزش‌های تخصصی وبلاگ‌نویسی، ویژه مبتدی‌ها

معرفی سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی

معرفی کامل سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی و فارسی
انتخاب یک سرویس دهنده مناسب، اولین گامی هست که هر وبلاگ‌نویسی باید برداره. در سال‌های اخیر سرویس دهنده های مختلفی در ایران شروع به کار کردن که معمولا خدماتشون رو هم رایگان ارائه میدن.

در این نوشتار به بررسی خلاصه‌وار مهم‌ترین این سرویس‌ها میپردازیم و در آخر هم با چند سرویس رایج دیگه آشنا میشیم.

  
معرفی کامل سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی و فارسی
بلاگ اسکای (www.blogsky.com) یکی از سرویس دهنده های خوب و قدیمیه وبلاگ در کشور هست که از سال 82 تا به حال در حال ارائه این سرویس، به شکل رایگان و با پایداری بالاست.

بلاگ اسکای امکانات خیلی خوب و تقریبا به روزی داره که قابل رقابت با نمونه های خارجی، مثل وردپرس یا بلاگر هم حتی هست. کنترل پنل پیشرفته بلاگ اسکای، شاید روح سادگی رو نداشته باشه و شما با گزینه های متعددی رو به رو هستید که البته برعکسش، برای وبلاگ نویسی حرفه ای کاملا ایده عال میتونه باشه.

یکی از مشکلات هر وبلاگ نویسی (خصوصا در ایران)، مشکل پیدا کردن فضایی برای آپلود عکس هاشه. استفاده از آپلودسنترهای عمومی باعث میشه بعد از یه مدت همه عکس هاتون پاک بشن، یا اگه اون آپلودسنتر مسدود بشه، همه عکس های شما هم به همراهش از بین میره. در همین راستا، بلاگ اسکای با راه اندازی سرویسی به نام پیکوفایل، مشکل آپلود کاربرانشون به کلی رفع کرد.
پیکوفایل 5 گیگابایت فضای رایگان به کاربرانش برای آپلود عکس و هرفایل دیگه ایی که بخوان میده.

از بدی های بلاگ اسکای میشه به تبلیغاتش در بالا-چپ صفحه اشاره کرد، البته این تبلیغ در ابتدای کار وجود نداره و فقط زمانی که تعداد بازدیدکننده های شما از مرز خاصی (فک کنم 100 بازدید) بگذره، به شکل خودکار نمایش داده میشه و گزینه ای برای حذفشون هم وجود نداره. البته باید قبول کرد که سرویسی که داره رایگاه به مردم خدمات میده، باید از پس هزینه های بسیار سنگین این روزها بر بیاد. تبلیغات محل کسب درآمد سایت هایی هست که خدمات رایگان ارائه میدن.

لیست کامل امکاناتی که بلاگ اسکای به شما میده، و مقایسه اون با دو سرویس بلاگر و وردپرس رو میتونید در این آدرس ببینید: http://www.blogsky.com/features

معرفی کامل سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی و فارسی
میهن بلاگ (www.MihanBlog.com) رو همه بخاطر امکانات پیشرفتش میشناسن. از پیشرفته ترین سایت های وبلاگ نویسی در کشور
میهن بلاگ هست که چند سال پیش توسط تیم تجارت الکترونیک صبا خریداری شد. این تیم در کنار میهن بلاگ، سرویس های منحصر به فرد دیگه ایی رو هم مدیریت میکنن. سایت‌هایی مثل آپارات یا کلوب متعلق به این گروه هستن.
میهن‌بلاگ از زمان خریداری شدن توسط این تیم، تماما گام های رو به جلویی در خصوص هرچه پیشرفته تر شدن برداشته.

میهن بلاگ از معدود سرویس هایی هست که حتی امکان حذف کامل تبلیغات از وبلاگ رو، به شرط فعال بود وبلاگ، به کاربر میده و تقریبا هر امکانی که یک وبلاگ‌نویس حرفه ایی بخواد رو داره.

از مشکل های میهن بلاگ، مشکل فضای آپلود هست که کاربرانش باهاش رو به رو هستن. البته گام هایی در خصوص رفع این مشکل برداشته شده و وبلاگ های فعال، با محتوای منحصر به فرد، 25 مگابایت فضای رایگان دریافنت میکنن که البته فضای بسیار کمیه.

آدرس میهن‌بلاگ هم بخاطر طولانی بودن ممکنه گاهی کاربرها و بازدیدکننده هارو به خطا بندازه.
معرفی کامل سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی و فارسی
بلاگفا (www.blogfa.com) رو شاید بشه محبوب‌ترین سرویس‌دهنده وبلاگ ایران معرفی کرد. از نظر رتبه بندی سایت الکسا، بلاگفا همیشه یکی از 5 سایت برتر ایرانی ها بوده.
اسم زیبا که به سادگی روی زبون میچرخه و سادگی این سرویس، بلاگفا رو تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ها بین افرادی که تازه میخوان وبلاگ‌نویسی رو شروع کنن کرده. شاید یکی از دلایل این سادگی، نداشتن امکانات زیاد و در نتیجه نداشتن آپشن های زیاد در کنترل پنل باشه.

از معایب بلاگفا اینه که متاسفانه محدودیت های زیادی برای کاربر قائل هستن، مثل ممنوعیت گذاشتن کدهای تبلیغاتی. همینطور فضایی برای آپلود عکس برای کاربران بلاگفا وجود نداره که این هم باعث مشکل میشه. کاربرهای بلاگفا باید همیشه دنبال جایی برای آپلود عکس باشن.

تبلیغات در بلاگفا دقیقا مثل بلاگ اسکای هست، بالا سمت سمت چپ همه وبلاگ‌ها و از اونجا که این تبلیغات منبع درآمد سایت هستن، پس گزینه ای برای حذفشون هم وجود نداره.

در کل، بلاگفا مناسب افراد تازه کاره، چون خیلی ساده و مختصر طراحی شده. سرعت بالایی داره و کلا سرراسته. اما به دلیل محدودیت، برای وبلاگ های حرفه ایی یا وبلاگ هایی که به دنبال جذب مخاطبین زیاد هستن، زیاد گزینه مناسبی نیست.
معرفی کامل سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی و فارسی
بلاگ (www.blog.ir) مطمئنا یکی از زیباترین اسامی وبلاگ‌های فارسی رو داره. آدرس وبلاگتون میشه یچیز مثل YOU.blog.ir که دامنه بسیار زیبا و مناسبیه. blog.ir متعلق به شرکت بیان هست که بخاطر برگزاری مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی تونسته به شهرت جهانی برسه.

امکانات blog.ir خیلی حرفه ای و سطح بالاست. تقریبا نیاز همه کاربرهای پیشرفته رو کاملا رفع میکنه. ازجمله امکانات خوبش هم اینه که (مثل میهن‌بلاگ) میتونید تبلیغات وبلاگ رو کلا حذف کنید و یک وبلاگ کاملا شخصی داشته باشید.

از اونجا که شما میتونید تبلیغات رو از وبلاگتون حذف کنید، پس شرکت بیان مجبوره راه دیگه ای برای کسب درآمد پیدا کنه. اینه که امکانات بیان در دو گروه ارائه میشن. گروه ابتداییش مجانیه و گروه دومش پولی. البته پولش بسیار جزئی هست و در این خصوص هم بیان بسیار خوب عمل کرده.

از ویژگی‌های خوب دیگه اینکه فضای رایگان برای آپلود فایل ها و عکس ها در اختیارتون قرار میگیره که دیگه دردسر گشتن به دنبال یک هاست رو نکشید.

اما تمام این ویژگی‌های مثبت تحت تاثیر یک عنصر منفی بسیار بزرگ قرار دارن؛ و این عنصر منفی بزرگ اینه که ثبت نام در blog.ir عمومی نیست و نیاز به دعوتنامه داره!

معرفی کامل سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی و فارسی
پرشین‌بلاگ (www.Persianblog.ir) قدیمی‌ترین سرویس دهنده وبلاگ فارسی هست. درواقع پرشین‌بلاگ اولین سایت ایرانی بود که تصمیم گرفت خدمات وبلاگنویسی رو به ایرانی‌ها ارائه بده.

پرشین بلاگ در گذر سالیان دراز، پستی بلندی های زیادی رو تجربه کرده. شاید از جمله مهمترین اونا بشه به این اشاره کرد که آدرس اصلی این سایت (persianblog.com) هک شد و از بین رفت و از اون به بعد همچی وارد آدرس چدید persianblog.ir شد. البته مشکلی برای وبلاگ ها پیش نیومد ولی آدرس سایت به شکل کلی عوض شد.

پرشین بلاگ علاوه بر اینکه اولین سرویس دهنده وبلاگ فارسی بود، تقریبا یکی از اولین سرویس دهنده هایی بود که فضای رایگان هم به کاربراش میده تا در مورد عکس و فایل ها خیالشون رو راحت کنه.


چند سرویس‌دهنده دیگه:





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.